Logo Gajah Melompat Dari Animal Planet Membawa Ke Dunia Fantasi









Finally Revealed! Inilah Rahsia Saya Test Client Logo Client Sepanjang 7 Tahun Pengalaman. Untuk pastikan semua logo direka mengikut standard & setaraf internasional brand.
Bila masuk ke new era digital, harvard university ada masalah dngn logo diaorg kerana: 1. Design logo lama tak boleh fit in dan tengelam di dlm digital platform. 2. Rekaan logo yg nmpk too traditional & tk boleh blend in di era digital 3. Font ‘Harvard University Press’ sukar dibaca pda logo dan nmpk tergelam…
Nippon Life Insurance Company base di Tokyo merupakan company antara insurance terbesar di dunia. Mereka plan utk lebarkan sayap ke serata dunia, tapi rekaan logo lama dah outdated dan limited utk nmpk international. Rekaan lama mengunakan concept classic Japanese seal. Jadi mereka perlukan identity yg baru utk nmpak lebih international. Rekaan logo…
Setiap bentuk atau logo shape ada psychology dan maksud tersendiri, yang boleh convey emotional feeling pada setiap logo. .
Ditubuhkan pada tahun 1899 di jepun, Yoshinioya brand terkenal dengan signature beef bowls iaitu resepi traditional asli jepun. Mempunyai 1500 restaurant di seluruh jepun Dan 106 restaurant di California. Mereka plan utk expanded ke international markets, tapi susah utk establishing recognition kerana logo lama yg outdated Dan too traditional.
Pada tahun mid-1980 public broadcasting service datang kepada Chermayeff & Geismar utk berikan visual identity yg baru. Rekaan logo lama PBS direka oleh Herb Lubalin yg gunakan letter PBS, gunakan letter P rendered sebagai human face yg beri maksud “ Everyman “ Chermayeff & Geismar gunakan letter P sebagai symbol yang baru, dengan…